Elektronik ticaret olarak bildiğimiz, eş anlamını “hayatımızı kolaylaştıran alış-veriş” olarak kodladığımız e-ticaret, bugün bizlere geleneksel ticaret anlayışının ötesinde fırsatlar sunmaktadır. Geleneksel ticaretin “al-sat” kavramına yeni soluk getiren e-ticareti dünya kadar Türkiye’de çok sevmiş hatta bu sevgiyi her tıkıyla ileriye götürerek, ülkemizde ciddi bir e-ticaret kullanıcısı olduğunu gözler önüne sermiştir ve böylece dünyanın da yakından takip ettiği ülke konumuna gelmiştir.
1995’te Türkiye’nin merhabalaştığı e-ticaret, 1997’de tanışmaya dönüşerek, ülkemizde e-ticaret varlığı vücut bulmuştur. 2001’in sonundaysa işletmeler arası ticaret olan B2B ekolü büyük işlemler gerçekleştirmeyi başarmıştır.
Kullanıcılar mağaza alışverişlerinden ziyade, online alışverişlere ilgi göstermeye başlamıştır. Bunun başlıca sebepleri olaraksa; fiyat karşılaştırabilmek, net fiyat görebilmek, en iyi fiyata ürün sahibi olmak, ürüne kolay erişim sağlamak gibi avantajları sıralayabiliriz. E-ticaret kapsamı geniş, anlamı sonsuz olan bir kavram olduğundan her sektör bu platformla tanışmak durumunda kalmıştır.
Ev tekstili de bu sektörlerden biri olmayı başarmıştır. Önceleri görmeden, kumaşına dokunmadan, dikişlerinin düzenine bakmadan alamadığımız ürünler, e-ticaret sayesinde kapımıza kadar gelerek büyük kolaylık sağlamıştır. Mağaza alışverişi konusunda, ısrarcı olan orta yaş ve üstü kuşaklar dahil e-ticaret olayını çok sevmiş hatta çoğu ebeveyn çocuklarının çeyizlerini bile online alışverişle gerçekleştirmeye başlamıştır. E-ticaretle tanışmadan önce alınan battaniyeler, nevresimler, yatak örtüleri, e-ticaretle tanıştıktan sonra insanlar tarafından daha çok ilgi görmeye başlamıştır. Çünkü online alışverişte sahip olacağı yatak örtüsüne, kilime, kırlente ve bunun gibi pek çok ürüne, başka sitelerden de bakarak, hem ürün karşılaştırması yapmakta hem de battaniye gibi, nevresim gibi taşıması güç olan ürünleri kapısına kadar getirtme fırsatı yakalamaktadır. Hatta yakın tarihe kadar, kilim ve halı gibi yükte de pahada da alımı güç olan ürünler, e-ticaretle tam tersi bir ivme kazanmıştır. Kilim ve halı gibi sürekli kullanım gerektiren ürünlerin internet ortamında renk renk, çeşit çeşit olması, kaydırmaz tabanlı, taşınabilir olması gibi birçok özelliğinin mevcudiyeti, biz alıcı potansiyelindeki bireyler için cazip fırsatlar doğurmuştur. Bir başka örnekse; yastık ile ilgilidir. İnsanlar için “konfor” demek olan yastık seçimi dahi, online mağazalardan gerçekleştirilmeye başlamıştır. Bir tık ile hem ürün özellikleri hem içeriğindeki malzemeler kontrol edilmekte hem de en uygun fiyatı bulma şansı sağlanmaktadır.
Nihayetinde, ev tekstili gibi yelpazesi geniş bir sektör de, e-ticaret platformunda önemli bir söz sahibi olmayı başarmıştır ve soluksuz bir şekilde e-ticaretin büyümesine ciddi katkılar sağlamıştır.